Todo el mundo llora

Todo el mundo llora

No és un espectacle, tampoc un recital poètic. És el dol que un nen comparteix amb la seva mare. I és una mare que està, encara que no es vegi, perquè queda el que no es va emportar en anar-se, que és la veu. Que són uns versos. Un home és un nen és un home. I tot això -mare, mort, nen, home, veu, la suma de tot el que hem estat, totes les renúncies, totes les decisions, la qual cosa no vam veure, la qual cosa vam entendre, la qual cosa vam creure i el que descartem- és això, aquest dol, aquest diàleg a una veu: l’espera que les mares teixeixen en les voreres del nostre cos perquè la vida s’allargui i no ens arribi l’orfandat. No és un espectacle, és la vida que neix sobre un escenari quan les mares falten i el que ens encapsula és un úter gegant ferit d’estrelles, i sona l’única música que tots/as entenem: la d’aquests versos únics que es repeteixen des de la primera llum de l’univers i que diuen així: Un hombre es hijo o huérfano es. Nunca madre. Madre no...
Proclamació i lliurament del 48è premi de teatre memorial Margarida Xirgu

Proclamació i lliurament del 48è premi de teatre memorial Margarida Xirgu

El Teatre Romea va acollir l’acte de proclamació i lliurament del 48è Premi de Teatre Memorial Margarida Xirgu, que distingeix la millor actriu de la temporada teatral barcelonina. Enguany la Federació de Grups de Teatre Amateur de Catalunya (FGTAC) i la revista Núvol assumeixen l’organització del guardó, conjuntament amb l’Ajuntament de Molins de Rei, Àfora-Focus/Fundació Romea i L’ institut del Teatre.El mecenes Joan Llavina, de Team’s Motor, aportarà l’anell d’or que rebrà l’actriu premiada. La guanyadora d’enguany és l’actriu Míriam Iscla, per la seva interpretació als muntatges Crim i càstig i Les bones intencions.
La figura del maligne a Milton i Molière

La figura del maligne a Milton i Molière

Andrés Lima i Sergi Belbel explicaran les claus de la dramatúrgia de Molière i de l’obra poètica de Milton i com la fascinació per la figura del Maligne en tots dos autors pot ser rellegida en clau actual: on trobem, en l’actualitat, els rastres més visibles, i també més ocults, del “mal”? Continua la nostra societat tan influïda per la maldat? O més concretament: per la “malignitat”? A la programació del Teatre Grec, vinculats a l’empresa Focus, coincideixen dos grans títols de dos dels autors europeus clàssics més reputats (i coetanis: ambdós nascuts i morts durant el segle XVII): el poeta anglès John Milton i el dramaturg francès Jean-Baptiste Poquelin, Molière. Tots dos, cadascun en el seu àmbit, presenten en les seves obres grans reflexions ètiques, morals i filosòfiques sobre la seva època. Molière té una gran fascinació per retratar personatges tenebrosos, malignes (l’hipòcrita Tartuf, però també l’avar Harpagon, el llibertí Dom Juan, en certa mesura també el misantrop Alceste...