L’animal-filòsof

L’animal-filòsof

Els grecs definien els anthropoi, les persones, com aquells que no eren déus. Més endavant, els éssers humans es caracteritzaran també en termes negatius com aquells que no són animals. A partir del Renaixement, i més concretament en l’obra de Giovanni Pico della Mirandola, els homes s’ubiquen entre els àngels [els déus] i les bèsties. Avui, en aquest primer quart del segle XXI, els éssers humans s’estan començant a caracteritzar com aquells que no són màquines. Aquesta nova mitologia es consolida a Blade Runner, per exemple. En aquesta nova mentalitat, ¿on queden doncs els animals? Han passat de fer-nos por a ser objecte de compassió. Han passat de ser un tòtem a ser un tabú. Jo, l’animal-filòsof, en vull parlar, de tot això.
Sobre Shakespeare: Hamlet era gras

Sobre Shakespeare: Hamlet era gras

L’obra de Shakespeare és una galàxia immensa en expansió contínua, però hi ha coses en què et podem ajudar. Per què ens agraden els versos de les seves obres de teatre? Per què ens fascinen personatges com ara Juli César, Macbeth, Otel·lo, o Romeu i Julieta? Les obres que es van estrenar fa gairebé 500 anys, tenien aleshores el mateix sentit que tenen ara? El dia 23 de gener t’ho expliquem al teatre Romea.
Timere * Acció sobre poemes de guerra de Ferrater

Timere * Acció sobre poemes de guerra de Ferrater

Timere ve del llatí “tenir por”, i la por pot no semblar pas cap gran tema per literar o filosofar. Però de por moltes persones n’han tingut i moltes en tenim encara. D’això cal que també se’n parli. I és el que farem. Prenent com a punt de partida l’experiència de la guerra civil que Gabriel Ferrater recull al poema narratiu In Memoriam, Quatre Gotes i la companyia de teatre Kamchàtka ens proposen un viatge a l’interior de les nostres pors. Les pors que hem heretat i les pors que ara ens envolten. Amb un llenguatge escènic singularment immersiu que es nodreix alhora del text, la música, els espais i les mirades més íntimes.  Una experiència immersivaL’acte converteix els assistents en protagonistes dins un Teatre Romea ambientat en les pors i l’experiència recollida a In Memoriam. Tres grups, des de diferents punts propers a l’exterior del teatre, entraran i faran viatges diferents per les instal·lacions, amb final al pati de...
Premi Maria Rosa Jorba de Cendrós

Premi Maria Rosa Jorba de Cendrós

El Concurs Internacional de Música Maria Canals de Barcelona i  la Fundació Romea us conviden al concert que oferirà el pianista Antonio Chen Guang, guanyador del Premi Maria Rosa Jorba de Cendrós de la 67 edició del Concurs ofert per la Familia Cendrós. PROGRAMA1. F. CHOPIN · BARCAROLLE OP.602. F. SCHUMANN · CARNAVAL OP 93. MARCOS FERNÁNDEZ · FUGA CITY4. J. CERVELLÓ · RECORDANT A MARIA CANALS EL CONCURS INTERNACIONAL MARIA CANALS DE BARCELONA VOL AJUDAR ELS JOVES PIANISTES A PROJECTAR-SEAL MÓN I, ALHORA, FACILITAR L’ACCÉS UNIVERSAL DEL PIANO A LA CIUTADANIA. Maria Canals i Cendrós (1914-2010) en va ser la fundadora. Una dona visionàriaque, empesa per la seva passió pel piano, la seva vocació d’ajudar i ensenyar elsjoves intèrprets, i la seva estima per la ciutat de Barcelona, va desenvolupar una intensa activitat, primer com a concertista, i després com a impulsora de projectes tan rellevants com l’Acadèmia de Música Ars Nova a Barcelona i el prestigiós Concurs...
Imatges de la ment amb Rafael Argullol

Imatges de la ment amb Rafael Argullol

Plantegem al filòsof Rafael Argullol un repte: el d’explicar-nos el món a través de 10 obres significatives de la història de l’art. Li demanem que bussegi en la seva memòria per a buscar 10 obres artístiques que des del seu punt de vista avui ens ajuden a comprendre millor la realitat.