XII Cicle de lectures dramatitzades, “M’he casat amb tu per alegria”

XII Cicle de lectures dramatitzades, “M’he casat amb tu per alegria”

Presentem el 12è cicle de lectures dramatitzades amb M’he casat amb tu per alegria escrita per Natalia Ginzburg i dirigida per la sòcia Maria Casellas. L’elenc d’intèrprets està compost per l’actriu Assun Planas, les sòcies Andrea Portella, Míriam Escurriola i Marc Pujol. Sinòpsi: Fa una setmana del casament del Pietro i la Giuliana, una parella que fa poc més d’un mes que es coneixen. Ell és un advocat de classe benestant, cansat d’una vida convencional on regna l’ordre. Ella, una excèntrica noia d’origen rural i humil que, després de marxar de casa als disset anys, s’ha espavilat per si sola en una ciutat que no li ha estat amable. El Pietro ha convidat a la seva mare a dinar, que no veu amb bons ulls aquest casament precipitat. Tota una prova de foc per a la jove que dista molt dels valors tradicionals de la mare i que busca noves fórmules per entendre l’amor i trobar la felicitat. M’he casat amb tu per alegria és la primera obra de teatre de Natalia...
Cicle 618 talks: La relació Barcelona-Madrid vista des del món del teatre

Cicle 618 talks: La relació Barcelona-Madrid vista des del món del teatre

Amb aquesta conversa s’inicia un nou cicle d’Àfora, que anomenem 618 talks. 618 són els quilòmetres que uneixen Barcelona i Madrid. A través d’aquest cicle de converses volem mostrar com, des del món de la cultura (artistes, creadors, pensadors, intel·lectuals, gestors, polítics…) es constribueix, a través dels seus projectes, obres i activitats, a construir ciutat i a generar aliances entre ciutats per millorar el seu potencial.
El principi de certesa

El principi de certesa

Cap a on anem? En quina direcció pensem? Vivim en un món ple de certeses i incerteses posades unes sobre de les altres. Els filòsofs Arash Arjomandi i Norbert Bilbeny ens parlaran sobre el principi d’incertesa i ens donaran estratègies existencials per a la cerca del sentit. Creus que les necessites?Ens resoldran questions com: Ens trobem en un horitzó apocalíptic? Com hem d’interpretar i manejar les incerteses que ens ofereix el món? És suficient la nostra llibertat d’acció per a gestionar les adversitats? Què podem saber? Què hem de fer? Què podem esperar del futur?. Durant l’acte es llegiran fragments del llibre “La lógica de la libertad”, del escriptor i filòsof Arash Arjomandi, de la mà de l’actriu Rosa Galindo.
El camaleó (l’animal i les seves circumstàncies)

El camaleó (l’animal i les seves circumstàncies)

Per una voluntat d’invisibilitat que no és sinònim de desaparició. Per una intenció d’empatia gairebé incontenible que advoco davant la polarització dominant. Per una reivindicació de connectar amb els canvis de l’entorn, de les circumstàncies. Per fugir de les posicions inamovibles, regides per l’arrogància o la ignorància. Per trencar amb unes dinàmiques que ens fan incommovibles davant d’un planeta que agonitza. Per no convertir-me en un avatar del meu narcisisme, i practicar la transformació constant. Per completar la meva ambició com autora: desaparèixer sota la pell dels personatges. Per això, marxaré. Seré fulles i tronc, i m’instruiré de les seves converses sàvies. També dels silencis. Ho veuré tot, amb els meus ulls d’una amplitud visual de gairebé 360º. Aprendré una altra forma d’escoltar, sense sentir les paraules, però captant fins a la mínima vibració. Potser torno un dia. O potser convidaré a tots els que volen fugir d’una farsa que li diuen realitat, d’un control que...
Gala dels XXVI Premis de la crítica de les arts escèniques

Gala dels XXVI Premis de la crítica de les arts escèniques

LA GALA D’ENTREGA S’HA CELEBRAT AL TEATRE ROMEA I TAMBÉ HA TINGUT RETRANSMISSIÓ EN DIRECTE PER STREAMING. PRESENTADA PER JOFRE FONT I LAURA CONTRERAS, LA CELEBRACIÓ S’HA OBERT AMB L’ACTUACIÓ MUSICAL DE LA DRAG JÈSSICA PULLA. Els Premis de la Crítica –des del 2015 Premis de la Crítica d’Arts Escèniques– s’atorguen per donar suport i difondre l’excel·lència d’una de les manifestacions culturals més importants de Catalunya: les arts escèniques (teatre, dansa, arts de carrer, teatre familiar i espectacles que atreuen al públic jove). Els jurats dels Premis de la Crítica estan composts per professionals que han exerceixen la prescripció escènica enmitjans escrits, audiovisuals i/o digitals. Els premis no inclouen dotació econòmica, i l’entrega es fa en un acte públic a la primavera, a l’entorn del Dia Mundial del Teatre (27 de març). Des del 2016 formen part dels actes del Dia Mundial del Teatre organitzats per l’Associació d’Empresaris de Teatres de Catalunya (Adetca). PALMARÈS COMPLET...